joomla visitors
23
Αυγουστος
2015

Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Xριστιανισμός: πρόκειται για κοσμοθεωρία;
 
Σήμερα θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος πως η χριστιανική διανόηση κινείται στα πλαίσια του μοντερνισμού, γι αυτό και επιχειρώντας να δώσει στο χριστιανισμό τα χαρακτηριστικά κοσμοθεωρίας, επιδιώκει να τον εντάξει σε μια διαδικασία πραγματώσεως πολιτιστικών αξιών, οπότε παρατηρείται το παράδοξο από τη μια ν΄αμφισβητείται η αιωνιότητα των εγκοσμίων και από την άλλη η εγκοσμιότητα των αιωνίων.
Αυτές, οι κατά τα άλλα θεολογικές τοποθετήσεις, φανερώνουν και τις διαφορές, τα αγεφύρωτα χάσματα μεταξύ της ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και της δυτικής Καθολικής Εκκλησίας.
Στον αιώνα της επανάστασης και της κυριαρχίας της τεχνολογίας η δυτική θεολογική σκέψη αντίστασης, αντί να βασιστεί στην αναλλοίωτη αλήθεια των πατέρων και την ορθόδοξη εκκλησιολογική σκέψη, προσπαθεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα και αντί να προτάξει την αλήθεια καλώντας ταυτόχρονα την κοινωνία να μην αλληθωρίζει, αλληθωρίζει η ίδια προς την ψευδαίσθηση πως είναι δυνατόν να στρέψει το ενδιαφέρον της κοινωνίας για την κατανόηση του Είναι της Εκκλησίας με παραδείγματα και εικόνες από τη φυσική τάξη.
Δείχνει συγκατάβαση και ανοχή που φτάνει μέχρι την συνταύτιση με τις διάφορες ανθρωπολογικές ή κοινωνιολογικές προσεγγίσεις που όταν μιλούν για υπόσταση ή πρόσωπο εννοούν το άτομο, το οποίο εγωιστικά κατέχει το μέρος της ανθρώπινης φύσεως που του ανήκει, ενώ η ορθόδοξη θεολογική αλήθεια εννοεί το υποκείμενο, το οποίο έχει τη φύση από κοινού με τους άλλους και υπάρχει σε μια σχέση θετική με τα άλλα πρόσωπα.
Για την Ορθοδοξία δεν υπάρχει το «ίδιον θέλημα», γιατί αυτή η παραδοχή παραπέμπει στην ανακήρυξη του Εγώ ως ρυθμιστή της σχέσης του ανθρώπου με το Θεό και την κοινωνία.
Δεν είναι οι ατομικές ιδιότητες που συνθέτουν την ύπαρξη του ανθρώπου ως πρόσωπο, αλλά η μοναδική σχέση του με το Θεό, μια σχέση, που έρχεται να την επικυρώσει το Άγιο Πνεύμα και που πραγματοποιείται με τη βοήθεια της θείας χάρης.
Ηλίας  Κ  Μάρκου

 

12
Αυγουστος
2015

Του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Το έθνος να λυπάστε

Το έθνος να λυπάστε αν φορεί ένδυμα που δεν το ύφανε
Ψωμί αν τρώει αλλά όχι απ΄τη σοδειά του
Κρασί αν πίνει αλλά όχι απ΄το ποτήρι του
Το έθνος να λυπάστε που δεν υψώνει τη φωνή
παρά μονάχα στην πομπή της κηδείας
που δεν συμφιλιώνεται παρά μονάχα μες στα ερείπιά του
που δεν επαναστατεί παρά μονάχα σαν βρεθεί ο λαιμός του
ανάμεσα στο σπαθί και την πέτρα
Το έθνος να λυπάστε που έχει αλεπού για πολιτικό, απατεώνα για φιλόσοφο, μπαλώματα και απομιμήσεις είναι η τέχνη του
Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους…..
 
iliasmarkouΥ.Γ: Αν ζούσε σήμερα ο ποιητής στην Ελλάδα, κι ας μην ήταν Έλληνας τι άλλο θα μπορούσε να γράψει άραγε για να περιγράψει με το δικό του μοναδικό τρόπο την τωρινή πραγματικότητα;
Διευκρίνιση:
Το παραπάνω ποιητικό απόσπασμα (εκτός από τον τίτλο) είναι από ένα παλιό ποίημα (1923) του Λιβανέζου ποιητή Χαλίλ Γκιμπράν (1883 – 1931)

 

28
Ιουνιος
2015

Άρθρο του Ηλία Κ. Μάρκου Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

 

ΝΑΙ ή ΟΧΙ

Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Όχι να πούνε.
Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει έτοιμο μέσα του το Ναι,
και λέγοντάς το, πέρα πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησή του.
Ο αρνηθείς δεν μετανιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
Όχι θα ξανάλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει τ΄Όχι εκείνο,
Το ορθόν, εις όλην την ζωήν του…
Κων.Καβάφης
 
Ο κάθε άνθρωπος στη διαδρομή της ζωής του βρίσκεται διαρκώς αντιμέτωπος με μικρά διλήμματα και κάποτε με μεγαλύτερα. Πορευόμενος συναπαντά σταυροδρόμια και πρέπει να διαλέξει το δρόμο που θέλει ν΄ακλουθήσει, πρέπει να πάρει τη δική του απόφαση για τη μελλοντική κατεύθυνση.
Αλλά και σε συλλογικό επίπεδο ένας λαός, οι πολίτες μιας χώρας κάποτε καλούνται να πουν το δικό τους Ναι ή το δικό τους Όχι σε διλλήματα που έχουν να κάνουν με το γενικό κοινωνικό καλό και την προοπτική της χώρας. Να πουν το δικό τους Ναι ή το δικό τους Όχι για ν΄απαντήσουν σε ερωτήματα και προβλήματα που έχουν να κάνουν με ζητήματα εθνικής εμβέλειας.
Στις δημοκρατίες η γνώμη της πλειοψηφίας μέσα από ψηφοφορίες και κάλπες γίνεται πάντα σεβαστή. Το δημοψήφισμα, λοιπόν, όπως και στο Σύνταγμα της χώρας μας ορίζεται είναι η έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας που αποτελεί και το θεμέλιο του πολιτεύματος.
Την Κυριακή 5 Ιουλίου, ως πολίτες της χώρας που γέννησε τη δημοκρατία και έδωσε τ΄όνομά της στην Ευρώπη, καλούμαστε να επιλέξουμε μεταξύ
20
Ιουνιος
2015

Άρθρο του Ηλία Κ. Μάρκου

Κατάγεται ο άνθρωπος από τον αυστραλοπίθηκο;

Με τον όρο «άνθρωπος» όταν γίνεται αναφορά στην ανθρώπινη εξέλιξη εννοείται το γένος Homo, όμως οι μελέτες τις ανθρώπινης εξέλιξης περιλαμβάνουν συνήθως και άλλα ανθρωποειδή, μεταξύ των οποίων και ο Αυστραλοπίθηκος, η εξελικτική πορεία του οποίου διαχωρίστηκε από αυτήν του ανθρώπινου γένους στην Αφρική. περίπου πριν από 2,3 εκατομμύρια χρόνια.

Είναι κοινά αποδεκτό από την επιστημονική κοινότητα πως οι αυστραλοπίθηκοι

10
Ιουνιος
2015

Άρθρο του Ηλία Κ. Μάρκου - Υποστρατήγου ε.α. ΕΛ.ΑΣ.

Ο κόσμος είναι όπως εμείς θέλουμε να είναι


O φιλόσοφος Πρωταγόρας αποτελεί μέρος της πνευματικής σκηνής του 5ου π.Χ αιώνα και ίσως μάλιστα να είναι ο πιο διάσημος από τους σοφιστές.
Ήταν σταθερά απέναντι από την άρνηση της αλήθειας των αισθήσεων, και ισχυριζόταν ότι ο κόσμος για τον άνθρωπο, δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που ο ίδιος συλλαμβάνει με τις αισθήσεις του, οι δε πεποιθήσεις δεν είναι πάρα επινοήσεις των ανθρώπων. Ακόμα και οι ηθικές αξίες είναι σχετικές και κανείς δεν μπορεί να πει στον άλλο ότι κάνει λάθος. Για τον Αβδηρίτη «Πάντα γάρ τα φαινόμενα τοις ανθρώποις και εστιν, τα δε μηδενι των ανθρώπων φαινόμενα ουδέ εστιν». Εμείς οι άνθρωποι είμαστε το
31
Μαϊος
2015

Άρθρο του Ηλία Κ. Μάρκου

Η έφεση του ανθρώπου για την αναζήτηση του Θεού

snap1markΤο πίστευε και μη ερεύνα χρησιμοποιείται από πολλούς αρνητές του χριστιανισμού για να επιχειρηματλογίσουν εναντίον του.
Παραγνωρίζουν, όμως, σκόπιμα την ευαγγελική προτροπή «ερευνάτε τας Γραφάς».
Ο Χριστός δεν ήρθε στη γη για να διδάξει τυφλή υποταγή στον Θεό, δίχως να εξετάσουμε αν όντως είναι αλήθεια ο Θεός η πρόκειται για μια αυταπάτη!
Ο Θεός μας παροτρύνει ώστε να τον ερευνούμε, αλλά πουθενά δεν ορίζει ή δεν αποσαφηνίζει τον τρόπο και τα μέσα που θα πρέπει να χρησιμοποιούμε σε αυτή μας την έρευνα. Έτσι, ο καθένας μας σήμερα επιλέγει το δικό του δρόμο για την